שתלים דנטליים בודדים, מרובים והשתלות בלסתות שלמות

כאשר שיניים טבעיות אובדות עקב נזק או מחלה – עששת, נסיגת חניכיים, חבלה וכד', המטופל עלול לחוות בעיות שונות כגון הפרעה אסתטית, אובדן מהיר של רכס העצם תומכת, פגיעה בדיבור ושינויים בהרגלי הלעיסה העלולים לגרום לאי נוחות ולבעיות נוספות. החלפה של שיניים חסרות או אבודות בשיקום דנטלי (כתרים או גשרים) הנתמך על גבי שתלים דנטליים עשויה לשפר משמעותית את איכות חייו ובריאותו של המטופל.

שתלים דנטליים הם מבני מתכת (סגסוגת טיטניום) דמויי בורג אשר מוחדרים בניתוח פשוט יחסית לתוך עצם הלסת כדי להחליף שיניים שניזוקו או חסרות. השתלים מהווים בסיס שעליו נבנים כתרים או גשרים מחרסינה המחליפים את כותרות השיניים החסרות והם מתפקדים ונראים כמו שיניים טבעיות. במקרים אחרים משמשים שתלים דנטליים לאחיזה של תותבות חלקיות או שלמות, על מנת להקנות להן יציבות ולשפר את תפקודן.

סוגים של שיקום דנטלי נתמך שתלים

היתרונות של שיקום דנטלי נתמך שתלים

תהליך הביצוע של שתלים דנטליים

  1. עקירה של השן או השיניים הפגועות.
  2. הערכה קלינית ורנטגנית של עצם הלסת ע"י ד"ר קראוס כדי לקבוע אם קיים צורך בהשתלת עצם או בעיבוי רצפת הסינוס לפני או במהלך החדרת השתלים הדנטליים. 
  3. קבלת הסבר מלא מד"ר קראוס בנוגע לתכנית הטיפול המוצעת, מהלכה ולוח הזמנים המשוער שלה. הסבר מלא יינתן גם בנוגע לתופעות הלוואי הצפויות, הסיבוכים והסיכונים האפשריים העלולים לנבוע מהטיפול וכן אפשרויות טיפול חלופיות המתאימות למקרה הנדון.
  4. ביצוע של השתלת העצם, עיבוי רצפת הסינוס ו/או החדרה של השתלים הדנטליים במסגרת המרפאה, תחת הרדמה מקומית או תחת טשטוש.
    תוך מספר חודשים נוצר חיבור יציב בין עצם הלסת לבין פני השטח החיצוניים של השתל (אוסאואינטגרציה). השלמתו של תהליך זה היא הכרחית על מנת לספק בסיס חזק ויציב לשיקום הדנטלי אשר ייבנה על גבי השתלים. 
  5. לאחר השלמת תהליך האוסאואינטגרציה וחשיפת השתלים לחלל הפה יתחיל רופא השיניים המשקם בתהליך של לקיחת מידות, הכנה של השיקום הדנטלי נתמך השתלים והרכבתו.

לאחר הניתוח תקבל/י הנחיות מפורטות המתייחסות להתנהלותך ולנטילת טיפול תרופתי בימים הראשונים שלאחר הניתוח.

אנא התקשרו אלי בכל שאלה, או כדי ללמוד יותר אודות ביצוע של שתלים דנטליים לצורך שיפור יכולת הלעיסה, האסתטיקה של הפנים ואיכות החיים.

אשמח לענות על כל שאלה או לקבוע פגישת יעוץ בטלפון 053-5557971

השאירו פרטים לתיאום פגישה במרפאה: