בדיקה, ביופסיה ואבחון של נגעים שונים בחלל הפה

כל חריגה במבנה הרקמות השונות המרכיבות את חלל הפה, הפנים והלסתות עלולה להוות פתולוגיה – מצב תחלואתי. פתולוגיה של הרקמות הרכות עלולה להופיע בצורה של נפיחות, צמיחת יתר, פצע, שפשוף, הפרשה, שינוי צבע של הרקמה ועוד. פתולוגיה של עצם מתגלה ע"י רופא השיניים המטפל בבדיקה של צילומי רנטגן דנטליים. פתולוגיות של חלל הפה, הפנים והלסתות עלולות להיות מלוות בסימפטומים שונים (כאב, נפיחות, תחושת צריבה, ריח רע מהפה וכד') אך ישנם מצבים בהם המטופל אינו חש כלל בקיומה של הפתולוגיה. חשוב לדעת כי לא בהכרח קיימת ההתאמה בין מראה הפתולוגיה ו/או הסימפטומים הנלווים אליה לבין רמת החומרה שלה והסיכונים הטמונים בה. פתולוגיה של הפה, הפנים והצוואר עלולה להיות שפירה או ממארת, ובכל אחת משתי הקבוצות הללו קיימות פתולוגיות בעלות דרגות שונות של חומרה ושל סיכון פוטנציאלי לגרימת נזק לסובל מהן.

מבנהו החבוי יחסית של חלל הפה מקשה על גילוי מוקדם של פתולוגיה בחלל הפה. מטופל ירגיש בקיומה של פתולוגיה כזו רק כאשר היא תגיע לגודל ניכר או כאשר הוא יתחיל לסבול מהסימפטומים הנלווים אליה. רופא השיניים המטופל עשוי לגלות את הפתולוגיה בבדיקה שגרתית של חלל הפה או בעקבות פניה של המטופל לבדיקה בעקבות תחושה של שינוי כלשהו בחלל הפה. רופא השיניים מבצע צילומי רנטגן בבדיקה שגרתית של חלל הפה והשיניים, והוא עשוי להפנות את המטופל לביצוע של צילומי רנטגן נוספים במידת הצורך.

Depositphotos_198407428_XL (1)

רופא השיניים המגלה פתולוגיה בחלל הפה, הפנים והצוואר בבדיקה קלינית ו/או רנטגנית יפנה את המטופל לבדיקה, איבחון וטיפול ע"י מומחה בכירורגיה פה ולסתות. ד"ר קראוס יבצע בדיקה קלינית ורנטגנית מקיפה משלו תוך שימוש בבדיקות מעבדה ו/או אמצעי הדמיה נוספים (צילומי רנטגן נוספים, CT, MRI) על פי הצורך ויבנה רשימת אבחנות אפשריות לפתולוגיה הנבחנת.

כל פתולוגיה בחלל הפה, הפנים והלסתות אשר אינה חולפת מעצמה או תחת טיפול תוך 10 ימים לכל היותר מחייבת בירור מלא של הפתולוגיה לצורך זיהוי מלא שלה.

אבחנה סופית של פתולוגיה בחלל הפה, הפנים והלסתות מתקבלת באמצעות ביופסיה – בדיקה מיקרוסקופית של מקטע רקמה פתולוגית שנכרת והועבר לבדיקה במעבדה היסטופתולוגית. ד"ר קראוס מבצע את הביופסיה במרפאה תחת אילחוש מקומי, ובמהלכה הוא כורת מקטע של רקמה פתולוגית בגודל של מספר מ"מ ומעביר אותו בתנאים מתאימים לבדיקה מיקרוסקופית ואבחנה סופית במעבדה היסטופתולוגית. האבחנה הסופית מתקבלת מן המעבדה לאחר כחודש ימים ובהתאם לאבחנה הסופית מתוכנן הטיפול בפתולוגיה, במידה ונדרש כזה, ע"י הרופא המנתח בשיתוף רופא השיניים המטפל, במסגרת הטיפול המתאימה ביותר.

הנחיות מפורטות המתייחסות להתנהלותך ולנטילת טיפול תרופתי בימים הראשונים שלאחר הניתוח יימסרו עם סיום הטיפול.

הבחנת בנגע מוזר בחלל הפה – משהו שלא אמור להיות שם ?
אנא התקשר
 053-5557971 בהקדם האפשרי וקבע תור לבדיקה !!

אנא התקשרו אלי בכל שאלה, או כדי ללמוד יותר אודות תהליך הבדיקה, הביופסיה והאבחון של נגעים שונים בחלל הפה.

אשמח לענות על כל שאלה או לקבוע פגישת יעוץ בטלפון 053-5557971

השאירו פרטים לתיאום פגישה במרפאה: