כיצד לבחור אורתודונט?

טיפול אורתודונטי הינו טיפול מורכב העלול להימשך זמן לא מבוטל. תוצאות הטיפול הינן בעלות השלכות אסתטיות, תפקודיות ובריאותיות מרחיקות לכת על יעילות הלעיסה, איכות הדיבור, גדילת הלסתות ובריאות השיניים – ועל כן הינו בעל השפעה מכרעת על איכות החיים של המטופל.

תוצאות טיפול מיטביות וחיוך מושלם מחייבים היכרות מעמיקה עם מערכת הלעיסה על כל היבטיה – עצמות, שרירים, שיניים ויחסי הגומלין ביניהם –  ומכאן החשיבות לבצע את יישור השיניים אצל רופא מומחה ליישור שיניים ולסתות (אורתודונט).

מומחה ליישור שיניים ולסתות הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים במדינת ישראל, שהשלים תוכנית התמחות באורתודונטיה במוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים (הר"ש) ומשרד הבריאות ועבר בהצלחה את בחינות המומחיות מטעם המועצה המדעית ומשרד הבריאות.

כל מומחה באחד מתחומי רפואת השיניים במדינת ישראל נושא תעודה ומספר רשיון מומחה מטעם משרד הבריאות ומטעם המועצה המדעית של הר"ש המעידים על היותו מומחה. הרשימה המלאה של המומחים באורתודונטיה מופיעה באתר האגודה האורתודונטית בישראל ובאתר האגף לבריאות השן במשרד הבריאות.

כשם שבעיה רפואית סבוכה חייבת להיות מטופלת תמיד ע"י רופא מומחהבתחום הספיציפי לו היא נוגעת ולא על ידי רופא המשפחה, כך גם הטיפול האורתודונטי, הטומן בחובו השפעות מרחיקות לכת על האסתטיקה, התפקוד והבריאות של המטופל – חייב להיות מבוצע אך ורק ע"י רופא מומחה באורתודונטיה.

 

קבלת חוות דעת נוספת

מומחים שונים באורתודונטיה מיישמים גישות טיפוליות שונות, ולכן קיים יתרון בקבלת חוות דעת נוספת דעת על מנת לבחון אותן ולהחליט מהי האפשרות הטיפולית המתאימה לך ביותר. יש לבחון את גישות הטיפול המוצעות, המכשור האורתודונטי בו ייעשה שימוש, משך הטיפול ועלותו הכוללת.

טיפול אורתודונטי מלא נמשך לרוב 2-3 שנים בממוצע , ועל כן חשובה מאוד ההתרשמות האישית שלך, כמטופל, ממי שעומד לטפל בך ולהפוך לחלק מן החיים שלך למשך זמן כה רב.

 

נקודות למחשבה:

א. האם הרופא נעים בהתנהלותו כלפיך?

ב. האם הוא סבלני כלפי השאלות והבקשות שלך?

ג. האם יוכל הרופא להתאים את פגישות הטיפול ללוח הזמנים שלך?

ד. האם תחוש בנוח תחת טיפולו לאורך זמן ממושך?

ה. לאורך הטיפול כולו – מי יבצע את הטיפול בפועל? האם האורתודונט עצמו או מי מעוזריו?

ו. האם הטיפול והיחס הניתן במרפאה הינו אישי, או שאתה מרגיש כעוד "מספר" במרפאה סואנת ועמוסה?

אנא התקשרו אלי בכל שאלה, או כדי ללמוד יותר על הדרך הנכונה לבחור רופא מומחה לצורך יישור שיניים ולסתות.

אשמח לענות על כל שאלה או לקבוע פגישת יעוץ בטלפון 053-5557971

השאירו פרטים לתיאום פגישה במרפאה: