טיפול אורתודונטי – כירורגי משולב

Craniofacial Orthodontics

טיפול אורתודונטי המשלב טיפול כירורגי בעצמות הפנים והלסתות מבוצע במצבים של ליקויים במבנה הלסתות, בעמדת הלסתות או ביחסי הסגר ביניהן, בהפרעות מנשך שונות ובמומים מולדים המערבים את אזור הפנים. בטיפול מסוג זה מעורב האורתודונט המטפל וכירורג פה ולסתות האחראי על תכנון וביצוע החלק הכירורגי של הטיפול.

טיפול אורתודונטי – כירורגי משולב יוצע במצבים בהם לא ניתן להגיע ליחסים הסגריים הרצויים  בין הלסתות בטיפול אורתודונטי בלבד וכאשר קיימת התוויה אסתטית ו/או תפקודית לשינוי עמדת הלסתות.

באיזה שלב מבוצע הטיפול הכירורגי?

טיפול כירורגי בעצמות הפנים והלסתות מבוצע לרוב לאחר סיום הגדילה של הלסתות. בבנות מסתיימת הגדילה בסביבות גיל 16 ובבנים בסביבות גיל 18-21. ניתן לבחון ולקבוע את מצב הגדילה באמצעות צילומי רנטגן מתאימים.

כיצד יודעים כי קיים צורך לשלב טיפול כירורגי בטיפול האורתודונטי?

בבדיקה האורתודונטית הראשונית ניתן להעריך את הצורך בשילוב של טיפול כירורגי לצורך השגת תוצאות הטיפול הרצויות. כחלק מן הבדיקה תופנה לביצוע תיק צילומים אורתודונטי הכולל בין היתר גם צילומי רנטגן המסייעים בקבלת ההחלטה. במידה והרופאה מתרשמת כי קיים צורך בשילוב של טיפול כירורגי, תופנה לקבלת חוות דעת מוקדמת של כירורג פה ולסתות על מנת לתכנן את הטיפול המשולב בכללותו.

מהם השלבים של טיפול אורתודונטי – כירורגי משולב? 

במקרים בהם הוחלט לבצע טיפול אורתודונטי – כירורגי משולב, בשלב הראשון מבוצע טיפול אורתודונטי מכין הנמשך כ- 9 חודשים. בתום שלב זה מבוצע הטיפול הכירורגי תחת הרדמה כללית, לרוב במסגרת של אשפוז בן מספר ימים בבית חולים. 

שבועות ספורים לאחר הטיפול הכירורגי מתחיל חלקו השני של הטיפול האורתודונטי המיועד להשגת סגר השיניים הרצוי והוא נמשך לרוב כ- 6-12 חודשים. בתום פרק זמן זה מוסר המכשור האורתודונטי מעל פני השיניים ומבוצעים קיבועים קבועים ונשלפים לצורך שימור של התוצאות שהושגו בטיפול.

מהם הסיכונים הקשורים בטיפול הכירורגי (כירורגיה אורתוגנטית)?

כירורגיה אורתוגנטית מבוצעת מזה זמן רב ובהצלחה רבה. כמו בכל ניתוח, ישנם סיבוכים וסיכונים שונים העלולים להיות כרוכים בטיפול הכירורגי המתוכנן עבורך. הכירורג המיועד לבצע את הניתוח יסביר לך בפרוטרוט את מהלך הטיפול הכירורגי, התוצאות הרצויות שלו והסיבוכים והסיכונים הכרוכים בו לפני תחילת הטיפול.

מהי התועלת המושגת בטיפול אורתודונטי – כירורגי משולב?

טיפול אורתודונטי המשלב כירורגיה אורתוגנטית מאפשר השגה של תוצאות טיפול משמעותיות ביותר עבור המטופל המתאים לסוג טיפול זה – הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית, עובדה העשויה להיות בעלת השלכות עצומות על הביטחון העצמי, על היחסים החברתיים ועל איכות החיים של המטופל.

אנא התקשרו אלינו בכל שאלה, או כדי ללמוד יותר על טיפול אורתודונטי-כירורגי משולב.

נשמח לענות על כל שאלה או לקבוע פגישת יעוץ בטלפון: 053-5557971

השאירו פרטים לתיאום פגישה במרפאה: