כירורגיה פה ולסתות

כירורגיה פה ולסתות הינה תחום התמחות ברפואת שיניים העוסק באבחון ובטיפול במגוון רחב של מחלות, מצבים פתולוגיים, פגיעות וחבלות באזור חלל הפה, הפנים ובלסתות, ובהן:

מומחה בכירורגיה פה ולסתות

מומחה בכירורגיה פה ולסתות הוא רופא שיניים בעל רישיון עיסוק ברפואת שיניים במדינת ישראל אשר השלים תכנית התמחות בת 5 שנים במחלקה לכירורגיית פה ולסתות המאושרת לכך ע"י משרד הבריאות. בסיום תקופת ההתמחות, הכוללת גם סבבים במחלקות של מקצועות רפואיים סמוכים, המתמחה מחבר עבודת מחקר ועומד בבחינות סיום ההתמחות בכתב ובעל-פה כתנאי לקבלת תעודת מומחה בכירורגיה פה ולסתות מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים ומשרד הבריאות.  

טיפול כירורגי על ידי מומחה – מדוע?

במדינת ישראל, רשאי כל רופא שיניים בעל רישיון מטעם משרד הבריאות לבצע טיפול שיניים מכל סוג שהוא, בין אם הוכשר לכך כיאות ובין אם לאו. רופא שיניים כללי רוכש ניסיון מעשי מועט בכירורגיה פה ולסתות במהלך לימודיו, ואת הכשרתו לביצוע טיפולים כירורגיים מורכבים הוא רוכש, אם בכלל, במסגרת קורסים קצרים המקנים ידע תיאורטי נרחב, אך ניסיון מעשי מועט ביותר, אם בכלל. למרות זאת, רופאי שיניים כלליים רבים מבצעים כיום טיפולים כירורגיים מורכבים כגון השתלות עצם נרחבות, השתלות דנטליות מרובות, שיקום פה מלא ביום אחד וטיפולים כירורגיים מורכבים אחרים.

מומחה בכירורגיית פה ולסתות עובר במהלך התמחותו הארוכה הכשרה תיאורטית ומעשית נרחבת הנוגעת לביצוע של טיפולים כירורגיים מורכבים בחלל הפה, בפנים ובלסתות. המתמחה מבצע במו ידיו מספר רב של טיפולים כירורגיים שונים – החל מהפשוטים ביותר וכלה מורכבים ביותר, תחילה תחת הדרכה וחניכה של מומחים ותיקים ומנוסים ובהמשך באופן עצמאי, וכך רוכש ניסיון קליני עשיר. הידע, הניסיון והמיומנות שרוכש המומחה בכירורגיה פה ולסתות, הן בשנות התמחותו והן בהמשך פעילותו המקצועית במסגרת בית החולים ובקהילה, נותנים בידיו את הכלים המתאימים לאבחן נכונה את המקרים המופנים אליו לטיפול, להביא בחשבון את הרקע הרפואי של המטופל ופרטים חשובים נוספים, לבחור את תכנית הטיפול הכירורגית המתאימה ביותר עבור המטופל בשיתוף עם רופא השיניים המשקם, להוציא לפועל את תכנית הטיפול שנבחרה ואף להתמודד במקרה הצורך עם תופעות הלוואי והסיבוכים העלולים להתפתח בעקבות הטיפול. מומחה בכירורגיה פה ולסתות מורשה לבצע טיפולים כירורגיים מורכבים תחת טשטוש עמוק או הרדמה כללית במקרה הצורך, תחת ליווי של רופא מרדים.

אנא התקשרו אלי בכל שאלה, או כדי ללמוד יותר על טיפול כירורגי בחלל הפה, הפנים והלסתות. 

אשמח לענות על כל שאלה או לקבוע פגישת יעוץ בטלפון 053-5557971

השאירו פרטים לתיאום פגישה במרפאה: