עקירה כירורגית של שיני בינה מורכבות או כלואות

שיני הבינה, הנקראות גם טוחנות שלישיות, הן השיניים האחוריות ביותר משני צידי קשת השיניים העליונה והתחתונה. שיניים אלה הן האחרונות לבקוע לקשת השיניים, לרוב בגיל ממוצע של 17-21. שיני הבינה עשויות להתפתח ולבקוע בצורה תקינה לקשת השיניים, אך ישנם מצבים בהם שיני הבינה בוקעות בצורה לא תקינה או נותרות כלואות בעצם הלסת. מצבים אלה מאובחנים לרוב ע"י רופא השיניים המטפל באמצעות צילומי רנטגן, העשוי להמליץ על עקירת שן הבינה על מנת לטפל בסימנים וסימפטומים הנלווים למצבים אלה או על מנת למנוע את הופעתם.

סיבות נפוצות לעקירה של שיני בינה

עקירה של שיני בינה עשויה להיות פשוטה ובמקרים רבים רופא השיניים המטפל יבצע בעצמו את ההליך. במקרים אחרים, רופא השיניים יעדיף להפנות את המטופל לעקירה של שן בינה כלואה לביצוע ע"י מומחה בכירורגיה פה ולסתות. יכולות להיות לכך מספר סיבות, ובהן רקע רפואי מורכב, מיקום השן ביחס למבנים אנטומיים חשובים בלסת ומבנה שורשים מורכב או הרס כותרתי נרחב אשר מחייב עקירה כירורגית מורכבת. רופא השיניים המטפל עשוי להפנות מטופל הסובל מחרדה דנטלית לביצוע העקירה על ידי מומחה בכירורגיה פה ולסתות על מנת לבצע את ההליך תחת טשטוש תוך ורידי או תחת הרדמה כללית בנוכחות רופא מרדים.

עקירה של שן בינה כלואה מבוצעת במרפאה, לרוב תחת אילחוש מקומי. ד"ר קראוס מפריד את החניכיים סביב השן, מסיר בעדינות עצם תומכת המקיפה את כותרת השן, מפצל את השן למספר חלקים על פי הצורך ומסיר אותם. בשלב האחרון של הטיפול הרופא המנתח מנקה היטב את מכתשית השן ותופר את החניכיים במידת הצורך. לאחר הניתוח יפעל לחץ באמצעות פד גזה על אתר הניתוח על מנת למנוע דימום.

לאחר הניתוח תקבל/י הנחיות מפורטות המתייחסות להתנהלותך ולנטילת טיפול תרופתי בימים הראשונים שלאחר הניתוח.

אנא התקשרו אלי בכל שאלה, או כדי ללמוד יותר אודות עקירה של ניבים כלואים ושיני בינה מורכבות או כלואות.

אשמח לענות על כל שאלה או לקבוע פגישת יעוץ בטלפון 053-5557971

השאירו פרטים לתיאום פגישה במרפאה: